بهترین متخصص بیماری های دهان در اصفهان

بهترین متخصص بیماری های دهان در اصفهان کیست و چرا باید به او مراجعه کنیم ؟

دندانپزشکی یکی از زیرشاخه های رشته پزشکی می باشد. دندانپزشکی دارای زیر شاخه های متفاوتی است که هر کدام از آنها نیاز به تخصص و مهارت ویژه ای دارند.

دندان وسیله بسیار حیاتی در رشد و بقا انسان می باشد. در حقیقت انسان برای ادامه حیات و زندگی به مواد معدنی و مواد مغذی نیاز دارد که این مواد با مصرف مواد غذایی تامین می شوند. برای استفاده از مواد غذایی ابتدا توسط سطح دندان خرد می شوند و سپس مورد استفاده قرار می گیرند.

دندان داخل دهان توسط لثه نگهداری می شود. بیماری های مختلف و بسیار متنوع مربوط به دهان وجود دارد که عوامل مختلفی در پیدایش آن ها موثر است.

از بیماری‌ های دهان می توان به توده ها و یا تورم های دهانی، فرنکتومی دهان، تیرگی و یا سیاهی لثه ها، پوسیدگی دندان، عصب‌کشی، سیاه شدن دندان ها، التهاب و عفونت لثه و … اشاره کرد که درمان آنها توسط بهترین متخصص بیماریهای دهان و دندان در اصفهان دکتر عاطفه توانگر  صورت می گیرد.

البته انتخاب بهترین متخصص بیماریهای دهان و دندان در اصفهان شهری به این بزرگی کار نسبتاً دشواری می باشد. برای انتخاب یک متخصص عالی باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار داد.

بهترین متخصص بیماری های دهان و دندان

ویژگی های بهترین متخصص بیماریهای دهان و دندان  :

بهترین متخصص بیماریهای دهان و دندان دارای تخصص های مختلفی می باشد که می توان به مهارت، نحوه عملکرد آن در درمان بیماری های دهانی، هزینه درمان، مدرک معتبر، دارای بورد تخصصی، در دسترس بودن و … اشاره کرد.

از دیگر ویژگی های آن می توان به توانایی درمان و شناسایی انواع بیماری های دهانی مانند آفت دهان، کیست دهان، عفونت لثه ها، فرنکتومی دهان و … اشاره کرد. در حقیقت بهترین متخصص بیماریهای دهان و دندان می تواند انواع بیماری های دهانی را به خوبی درمان کند.

درمان بیماری های دهانی به گونه‌ ای انجام می شود که عوارض آن بسیار ناچیز بوده و بیماری به طور کامل درمان می شود. توده های دهان یکی از بیماری ‌های لثه بسیار شایع و همچنین مهمی می باشد.

در حقیقت توده های دهانی بی ضرر هستند، اما انواع دیگری وجود دارد که به عنوان توده های سرطانی به حساب می آیند. بنابراین متخصص بیماری های دهانی هنگام معاینه توده ها، باید با دقت  نظر بسیار بالا آن ها را بررسی کند و در معاینه وسواس زیادی به خرج دهد.

متخصص بعد از بررسی، در صورتی که نسبت به نوع آن شک داشته باشد از محل عارضه و یا بیماری نمونه برداری می کند و آن را بررسی می کند تا نسبت به  سرطان بودن و یا نبودن آن اطمینان خاطر کسب کند، سپس متناسب با نتیجه و جواب نمونه برداری برای درمان اقدام می کند.

لازم به ذکر است که درمان بیماری ‌های دهان به دو صورت انجام می شود.

1-در یک روش بهترین متخصص بیماری های دهان در اصفهان از دستگاه لیزر استفاده می ‌شود، که این روش یک روش کاملا پیشرفته می باشد.

همچنین با حداقل عوارض، درد و خونریزی همراه است.

2-در روش دیگر از تیغ جراحی استفاده می شود. در این روش محل عارضه نیاز به بی حسی دارد، همچنین میزان خونریزی در این روش به مراتب بیشتر می باشد.

بهترین متخصص بیماریهای دهان و دندان در اصفهان دکتر عاطفه توانگر عموماً از دستگاه لیزر در درمان بیماری های دهان استفاده می‌ کند.

اکثر افرادی که قصد دارند دندانپزشک شوند ، احتمالاً در مورد تخصص هایی مانند ارتودنسی و پریودنتسی شنیده اند. اما ممکن است شما به اندازه یک تخصص با آسیب شناسی دهان آشنا نباشید.

وظایف بهترین متخصص بیماری های دهان در اصفهان

بهترین متخصص بیماری های دهان در اصفهان دندانپزشکی است که برای تشخیص بیماری های مختلف دهان ، مانند بیماری های دهان ، فک ، صورت ، غدد بزاقی و ساختارهای مربوطه ، آموزش های تکمیلی را می گذرانند.

بیمارانی که علائم یا شرایط خاصی در دهان و زبان و دندان دارند ممکن است به بهترین متخصص بیماری های دهان در اصفهان مراجعه کنند. متخصص بیماری های دهان ممکن است معاینات دندانپزشکی را تکمیل کنند ، اشعه ایکس دندان را بررسی کرده و بیوپسی بافت و استخوان را برای تشخیص بیماری مانند سرطان دهان یا عفونت انجام دهند.

برخلاف درمان ، آسیب شناس دهان بر تشخیص و تعیین علت بیماری تمرکز می کند. به عنوان مثال ، یک آسیب شناس دهان ممکن است یک نمونه بافت تهیه کرده و آن را زیر میکروسکوپ تجزیه و تحلیل کند تا مشخص شود آیا سلول های سرطانی وجود دارند یا خیر.

بهترین متخصص بیماری های دهان در اصفهان همچنین ممکن است تشخیص دهند که آیا عفونت دهانی توسط باکتری ، ویروس یا قارچ ایجاد شده است. بر اساس نوع بیماری یا علت بیماری ، برنامه درمانی خاصی تعیین می شود. آسیب شناسان دهان با دندانپزشکان عمومی ، جراحان دهان ، پریودنتیست ها و پزشکان بیماری های عفونی همکاری تنگاتنگی دارند. برخی از متخصص بیماری های دهان و دندان نیز در تحقیقات یا دانشگاه مشارکت دارند

آسیب شناسی دهان یک تخصص دندانپزشکی است که بر تشخیص و درمان بیماری های دهان از جمله سرطان دهان تمرکز دارد. متخصص بیماری های دهان در همه زمینه های مدیریت بیماری از جمله تحقیق ، تشخیص ، معاینه و درمان مشارکت دارند.

هنگامی که بیماران دارای رشد یا وضعیت مشکوک در دهان هستند ، تعیین علت آن ضروری است. علائمی مانند ضایعات می تواند نشان دهنده مشکلات جدی تری باشد. برای اطمینان از تشخیص دقیق و مراقبت سریع ، ما از متخصص آسیب شناسی دهان و متخصص بیماری های دهان استفاده می کنیم.

بهترین متخصص بیماری های دهان در اصفهان می توانند به تشخیص  بیماری های دهان – بدخیم و خوش خیم – کمک کنند. آسیب شناسان دهان با شرایطی مانند:
  • سرطان دهان
  • مشکلات بزاقی
  • زخم های پوستی
  • عفونت های قارچی
  • تبخال دهان
  • بوی بد دهان

دهان شما یکی از مهمترین قسمت های بدن شما است. عملکردهای مختلف زیادی دارد. به شما اجازه می دهد تا

غذا و نوشیدنی با آن مصرف می کنید
در هوا تنفس می کنید
هضم غذا را شروع کنید ، در حالی که دندان های شما غذا را می جوند و غدد بزاقی شما بزاق را آزاد می کنند تا به تجزیه غذا کمک کند.
صحبت کنید و بخوانید
با لبخند زدن و یا لب زدن کردن احساسات خود را نشان دهید
هر مشکلی که بر دهان شما تأثیر بگذارد ، می تواند خوردن ، نوشیدن یا حتی لبخند زدن را سخت کند.

برخی از مشکلات شایع دهان عبارتند از:

• زخم های سرد – زخم های دردناک روی لب و اطراف دهان ، ناشی از ویروس
  • زخم های تند – زخم های دردناک در دهان ، ناشی از باکتری ها یا ویروس ها
  • برفک – عفونت قارچی که باعث ایجاد لکه های سفید در دهان شما می شود
  • لکوپلاکیا – تکه های سفید رشد سلولی اضافی در گونه ها ، لثه ها یا زبان ، رایج در افراد سیگاری
  • خشکی دهان – فقدان بزاق کافی ، ناشی از برخی داروها و بیماریهای خاص
  • مشکلات لثه یا دندان
  • بوی بد دهان

درمان اختلالات دهان بسته به مشکل متفاوت است. اگر مشکل دهان ناشی از بیماری دیگری باشد ، درمان آن بیماری می تواند کمک کننده باشد. همچنین تمیز و سالم نگه داشتن دهان با مسواک زدن ، نخ دندان کشیدن و عدم استفاده از تنباکو بسیار مهم است.

چگونه می توانم از عفونت های دهانی در آینده جلوگیری کنم؟

همه چیز با رعایت بهداشت دهان شروع می شود!

وارد کردن عادات سالم به روال مراقبت از دهان و دندان می تواند تفاوت زیادی در سلامتی شما ایجاد کند و از عفونت های دهانی و … جلوگیری کند ، یک بیماریتهدید کننده زندگی که در اثر واکنش شدید بدن به عفونت ایجاد می شود. این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

حداقل دوبار در روز ، هر روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.
هر شش ماه یکبار برای تمیز کردن و معاینه روتین برنامه ریزی کنید.
مراقب مسواک زدن بیش از حد شدید باشید ؛ این می تواند مینای دندان را از بین ببرد و لثه ها را عقب بکشد و خطر عفونت را افزایش دهد.
مطمئن شوید که رژیم غذایی سالمی با حداقل قند دارید.
سیگار نکشید.

برای انجام کارهای دندانپزشکی باید به چه کسی مراجعه کنید ؟ متخصص بیماری های دهان یا دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی ؟
پزشک  مناسب برای مورد شما بستگی به درمان مورد نیاز شما دارد.

هنگامی که به درمانهای معمول دندانپزشکی که توسط دندانپزشک ارائه می شود نیاز دارید ، آنها درمان کننده شما خواهند بود. وقتی یک مورد پیچیده دارید یا نیاز به جراحی خاصی دارید ، احتمالاً یک متخصص بیماری های دهان در اصفهان  مورد نیاز شما خواهد بود.

یک مثال از مواردی که ممکن است به جراح دهان نیاز داشته باشید این است که به ایمپلنت دندان نیاز دارید اما استخوان کافی در فک خود برای حمایت از آن ندارید.

یک جراح دهان می تواند با دندانپزشک شما همکاری کند و این عمل را انجام دهد تا استخوان را در فک شما پیوند بزند. این روش اطمینان می دهد که شما از حمایت مورد نیاز برای ایمپلنت دندانی خود برخوردار هستید.

در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به انجام یک عمل پیچیده ، دندانپزشک شما می تواند شما را به یک جراح دهان ارجاع دهد ، بنابراین اگر مطمئن نیستید که به چه چیزی نیاز دارید ، از مراجعه به دندانپزشک خود نهراسید .

مرکز درمان آفت دهان

آفت دهان ، علل و روش های درمانی آن توسط بهترین متخصص بیماری های دهان در اصفهان :
آفت دهان از بین رفتن یا فرسایش بخشی از بافت ظریفی است که داخل دهان (غشای مخاطی) را می پوشاند.

موارد زیادی وجود دارد که باعث ایجاد آفت دهان می شود. شایع ترین علت آسیب (مانند گاز گرفتن تصادفی داخل گونه یا زخم شدن با مسواک ) است. سایر علل عبارتند از:مصرف برخی داروها، بثورات پوستی در دهان، عفونت های ویروسی، باکتریایی و قارچی، مواد شیمیایی و برخی شرایط پزشکی.

زخمی که بهبود نمی یابد ممکن است نشانه سرطان دهان باشد.

در بیشتر موارد، آفت دهان بی ضرر هستند و بدون نیاز به درمان، طی 10 تا 14 روز به خودی خود برطرف می شوند.

زخم های آفتی

زخم‌های آفتی، زخم‌های عودکننده‌ای هستند که حدود 20 درصد از افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگرچه در بیشتر افراد هیچ دلیل شناخته شده ای برای آفت دهان وجود ندارد، اما در تعداد کمی از افراد این زخم ها ممکن است به دلیل کمبود زمینه ای ویتامین B، فولیک اسید یا آهن باشد.

زخم های دهانی که خوب نمی شوند

اگر زخم های دهان شما در عرض 2 هفته از بین نرفت ، یا اگر به طور مکرر اتفاق میفتند ، به بهترین متخصص بیماری های دهان در اصفهان مراجعه کنید.

مهم است که زخمی را که بیش از 2 هفته داشته اید نادیده نگیرید، به خصوص اگر از سیگار یا قلیون  استفاده می کنید و یا به طور منظم الکل می نوشید. این به این دلیل است که مصرف تنباکو و نوشیدن الکل خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد .

چه زمانی باید برای درمان زخم دهان اقدام کرد

اگر زخم‌ها در فعالیت‌های عادی روزانه‌تان اختلال ایجاد می‌کنند یا به مدت ۲ هفته باقی مانده‌اند ، به دندانپزشک یا متخصص طب دهان مراجعه کنید.

در برخی موارد ، اگر مشکوک به کمبود ویتامین زمینه ای (مانند کمبود آهن، فولات یا ویتامین B) یا یک بیماری التهابی هستید، ممکن است نیاز به آزمایش خون داشته باشید.

اگر متخصص بهداشت دهان و دندان شما نمی تواند علت زخم های دهان شما را تعیین کند، یا اگر زخم ها به درمان های معمولی پاسخ نمی دهند، ممکن است نیاز به بیوپسی  داشته باشید. بیوپسی روشی است که در آن نمونه بافتی برای معاینه و تشخیص گرفته می شود.