لثه و مشکلات آن :

لثه ها و مشکلات  آن و سپس درمان آن اهمیت زیادی دارد وظیفه لثه ها نگهداری دندان ها در جای خود می باشد. لثه ها علاوه بر اینکه بافت نرمی دارند…

لثه بافت بسیار نرمی می باشد که درون دهان و اطراف دندان ها قرار دارد. لثه ها در حالت طبیعی به رنگ قرمز یا صورتی هستند. وظیفه لثه ها نگهداری دندان ها در جای خود می باشد. لثه ها علاوه بر اینکه بافت نرمی دارند، بسیار محکم نیز می ‌باشند.

لثه نوعی غشای مخاطی است که در زیبایی چهره و جذابیت فرد تاثیر بسزایی دارد. لثه مانند دندان ها ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی چون داروهای مصرفی، تغذیه، عوامل وراثتی و … قرار گیرد و باعث بروز مشکلاتی مانند تیرگی لثه شود. در حقیقت تیرگی لثه ها یکی از بیماری های مربوط به لثه ها می باشد که روش های متنوعی در درمان تیرگی لثه وجود دارد. این روش ها عموما با استفاده از لیزر و یا تیغ جراحی صورت می‌گیرند.

درمان تیرگی لثه و چگونگی آن :

تیرگی لثه یکی از بیماری هایی می باشد که زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. در حقیقت این بیماری در جذابیت فرد تاثیر منفی خواهد داشت.

1. یکی از روش های موثر در درمان تیرگی لثه، استفاده از دستگاه لیزر می باشد. روش استفاده از لیزر به Waterlase MD  معروف می باشد. این روش یکی از روش های کاملا مدرن و پیشرفته می باشد که مزایای زیادی دارد.
  2. از مزایای استفاده از لیزر جهت درمان تیرگی لثه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این روش بدون درد و خون خونریزی می باشد. این روش به بی حسی و یا بیهوشی احتیاج نخواهد داشت. از دیگر مزایای آن، انجام دادن آن با آرامش کامل می باشد. ناگفته نماند که قبل از اقدام به درمان تیرگی لثه با کمک لیزر دندان پزشک مربوطه دهان و دندان بیمار را معاینه می‌ کند، سپس در صورتی که لثه ها کاملاً سالم باشند و آری از هرگونه التهاب و عفونت باشند، زمانی را جهت درمان با استفاده از لیزر تعیین می کند.

درمان تیرگی لثه

1-جراحی لثه با استفاده از تیغ جراحی :

از دیگر روش های کاربردی در درمان تیرگی دندان ها استفاده از تیغ جراحی می باشد. این روش یکی از روش های ساده است که با تزریق بی حسی انجام می ‌شود و لثه بعد از زخم شدن به مرور زمان ترمیم می شود. در این روش قسمت و یا لایه خارجی لثه برداشت می ‌شود، همچنین ممکن است قسمت های داخلی و یا بافت های میانی لثه که به تیرگی دچار شده‌ اند توسط تیغ جراحی جدا شوند. بافت های درمان شده بعد از گذشت مدتی ترمیم می شود و لایه ای سالم با رنگ کاملا طبیعی لثه را تحت پوشش قرار می‌ دهد.

2-درمان تیرگی لثه با استفاده از درمان عفونت و التهاب لثه :

در حقیقت عفونت دندان و یا التهاب لثه ها ممکن است باعث تغییر رنگ در بافت خارجی دندان و یا مینای دندان شود، همچنین رنگ لثه را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین با جرم گیری دندان ها به راحتی می توان سیاهی دندان و لثه را برطرف کرد.

اما اگر سیاهی لثه مربوط به عفونت و التهاب لثه نباشد، جرم گیری در درمان آن موثر نخواهد بود. بنابراین قبل از درمان بهتر است دندان و لثه توسط پزشک و دندانپزشک معاینه شود سپس برای انجام روش موثر تعیین شده توسط دندانپزشک در درمان، اقدام کرد.

درمان تیرگی لثه در اصفهان و لیفت لثه در اصفهان در مطب دکتر عاطفه توانگر