تماس با مظب دکتر توانگر

09130930383

وبلاگ
درمان خانگی کیست زیر زبان

درمان خانگی کیست زیر زبان

زمان مطالعه : 3 دقیقه -
امتیاز شما به این مطلب

کیست زیر زبان ممکن است به دلیل عدم مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان و همچنین بروز بیماری‌های عفونی ایجاد شود. معمولا این کیست‌ها به دلیل اختلال در بزاق دهان بوجود آمده و می‌توان برای درمان آن‌ها از روش‌های مختلفی کمک گرفت. درمان خانگی کیست زیر زبان باید با دقت بیشتری انجام شود و اگر این درمان‌ها جواب ندادند، باید از پزشک متخصص کمک گرفت.

کیست زیر زبان چیست و چرا به وجود می‌آید؟

غده‌هایی زیر زبان وظیفه ترشح بزاق را دارند و یک سری مجراها در داخل دهان نیز این بزاق ها را جذب کرده و عبور می‌دهند. گاهی اوقات به دلایل مختلفی این مجراها مسدود شده و کیست زیر زبان به وجود می آید. این کیست ها با نام «موکوسل» شناخته می شوند که در زیر زبان و سایر نواحی دهان دیده خواهند داشت. کیست زیر زبان می تواند به دلایل مختلفی از جمله عفونت، بیماری های التهابی، پلاک دهانی، ضربه و… به وجود بیاید. درمان به موقع کیست زیر زبان برای جلوگیری از عوارض و خطرات آن بسیار مهم است.

مراحل درمان‌ خانگی ارزان و در دسترس موکوسل دهان

برای درمان خانگی کیست زیر زبان در ابتدا باید بدانید که از چه روش‌های خانگی می‌توانید برای این کار استفاده کنید. به طور کلی، این کیست‌ها با استفاده مداوم از برخی از گیاهان به راحتی درمان می‌شوند و جای نگرانی از این بابت نیست. از جمله روش‌های درمان خانگی کیست زیر زبان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراحل درمان‌ خانگی ارزان و در دسترس موکوسل دهان

  • استفاده از زاج: برای درمان این عارضه می‌توانید از گیاهی به نام زاج استفاده کنید. این گیاه به راحتی از عطاری‌ها قابل تهیه است و برای رفع موکوسل باید مقداری از آن را روی سطح کیست بگذارید و بعد از چند دقیقه برداشته و سپس دهان خود را به طور کامل بشویید.
  • روغن درخت چای: روغن درخت چای یکی از روغن‌های مفید و ضدعفونی کننده است. این روغن اگر با عسل طبیعی ترکیب شود می‌تواند برای درمان کیست به صورت فوری مورد استفاده قرار گیرد. مقداری عسل طبیعی را با سه قطره از روغن درخت چای ترکیب کنید و با پنبه آن را روی کیست زیر زبان بزنید و بعد از چند دقیقه دهان خود را با آب ولرم بشویید. عسل با خاصیت ضد باکتریایی می‌تواند برای کاهش التهاب کیست زیر زبان مورد استفاده قرار گیرد. روغن درخت چای نیز برای درمان تمام میکروارگانیسم‌ها مفید است.
  • خمیر جوش شیرین: جوش شیرین یک ماده مفید برای درمان خانگی کیست زیر زبان است. برای تهیه جوش شیرین به صورت خمیری لازم است مقداری آب به پودر جوش شیرین اضافه کنید سپس خمیر را روی نواحی از دهان که دارای کیست است قرار دهید و بعد از 10 دقیقه دهان خود را بشویید.
  • روغن گل مغربی: روغن گل مغربی یکی دیگر از روغن‌های گیاهی کارآمد برای درمان کیست زیر زبان است. می‌توانید مقداری از این روغن را روی کیست بزنید و بعد از چند بار استفاده متوجه محو شدن کیست شوید.
  • آبلیمو طبیعی: آبلیمو طبیعی هم مانند سرکه برای درمان کیست زیر زبان مفید است. مقداری آبلیموی طبیعی را روی کیست زیر زبان بزنید و با پنبه روی آن را فشار دهید. با تکرار این کار کیست به مرور زمان رفع می‌شود.

مراحل درمان‌ خانگی ارزان و در دسترس موکوسل دهان

  • محلول آب و نمک: آب نمک تاثیر بسیار زیادی روی درمان کیست زیر زبان دارد چراکه این محلول یک ضدعفونی کننده بسیار قوی است و می‌توانید از آن برای شستشوی فضای داخلی دهان خودتان استفاده کنید. این محلول، کیست‌های زیر زبانی شما را به مرور زمان نرم کرده و باعث حذف شدن دائمی آن‌ها می‌شود.
  • گلسیرین طبی: یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی کیست زیر زبان، استفاده از گلیسیرین است. گلیسیرین طبیعی تاثیر بسیار زیادی روی نرم کردن این کیست‌ها، درمان و حذف آ‌ن‌ها دارد. برای تاثیر گلیسیرین بر کیست زیر زبان باید مقداری از آن را با پنبه روی محل کیست داخل دهان خود زده و بعد از چند دقیقه آن را شستشو دهید. گلسیرین طبیعی به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی کنندگی برای درمان مشکلات عفونت مفید است.
  • سرکه طبیعی: سرکه طبیعی با اینکه خاصیت اسیدی دارد اما می‌تواند برای درمان کیست زیر زبان مفید باشد. اگر مقداری سرکه سیب را با یک قاشق آب مخلوط کرده و دهان خود را با آن شستشو دهید، می‌توانید شاهد درمان و رفع این عارضه دهانی باشید. سرکه طبیعی به خوبی کیست دهانی را درمان می‌کند.
تماس با شماره های مطب
9 صبح الی 9 شب (غیر از روزهای تعطیل)
9 صبـح الـی 9 شب
(غیر از روزهای تعطیل)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
جدیدترین مطالب